Hon är ju inte lika stark som jag...

Jag har en stark, stark kärlek.
Och hon tillhör bara mig.


En gång för flera år sedan berättade hon om ett krig lång bort i en värld som jag inte känner till.
Hon berättade om en flicka med stora bruna ögon som lyssnade till ljudet av bomber som föll över hennes hem.
Hon berättade om hur hon flydde i en kontainer, full av människor.
Hon berättade om hur de fick sitta i vatten och urin och avföring.
Hon berättade om hur de fick slå ett hål i det tjocka stålet för att få syre.
Hur mödrarna stod i kö och väntade på att få lyfta upp sina barn för att få andas.
Hon berättade hur flera människor tryckte in sig på toaletten i rädsla för polisen.
Om när hon fick en apelsin av en gammal man som de fick dela med alla de andra.

Hon berättade att hon var tre.

Och en dag, för flera månader sen, såg samma bruna ögon på mig och sa:

- Jag vet inte om jag klarar det här, Tezzie. Jag är ju inte lika stark som du...

Kommentarer
Postat av: matau

mitt hjärta slår ett extra slag för dig <3 tack för att du är du.

2009-04-01 @ 22:34:25
URL: http://guiltyfeets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0