Låt mig presentera Blogg.se's töntigaste inlägg

Jag blir rörd ibland
Av världen.

Tanken på, när jag var sjuk och min chef ser på mig och säger:
- Gå och lägg dig på soffan och sov ett tag! Jag väcker dig när du ska gå upp och hämta barnen.
Jag somnade inte, men jag fick ligga där och blunda. Och när jag öppnade ögonen igen, gick hon fram till mig.
- Kom till köket, jag har kokat te till dig.

Jag blir rörd av att ha världens bästa chef.

Minnena av de stora blåa ögonen på det lilla ledsna barnen som en gång viskade och sa:
- Det är så skönt att prata och att du förstår mig.

Jag blir rörd av att ha världens bästa jobb.

Synen då jag såg min bästa vän på andra sidan vägen när jag stod och väntade på bussen, tidigt på morgonen, för att åka till skolan, är samma sak. Då jag skickat SMS till henne och berättat att min pojkvän hade gjort slut, tog hon bussen och åkte direkt hem till mig, istället för att försöka hinna till vår första lektion.
Jag såg en röd buss stanna och släppa av folk. Och när den åkte iväg, såg jag henne stå där, och hon log när hon upptäckte mig. Och hon sa ingenting när hon kom fram till mig, hon bara sträckte ut sina armar, och lät mig dö igen.
Men den här gången, av kärlek.

Jag blir så rörd ibland!


Kommentarer
Postat av: marjan

MEN ÄR DU HELT SÖT ELLER?!

2009-03-06 @ 21:25:32
URL: http://guiltyfeets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0