en svensk man och en 16-årig pojke

Mitt i sommarvärmen
när man mår så jävla bra.
Mitt i allting, när jag låg på gräsmattan i solen och skrattade till alla skämt
och lyssnade på tystnaden
Så får jag ett SMS
och det står ingenting speciellt.
Men jag vet att någonting är

jävla
fel

Och jag ringer upp
Och rösten på andra sidan luren
gråter
och gråter
och gråter.

rösten förklarar
en misshandel.
Rösten beskriver en detaljerad misshandel
rösten beskriver blod.

En svensk man.
Flyger på en 16 årig pojke
inte långt härifrån.
En svensk man
Sparkar en 16årig pojke på benen och på höfterna så att han inte kan röra sig
Första slaget kommer mot ansiktet
sen kommer sparkar och slag och batongen.
En 16 årig pojke försökte fly, men en svensk man får tag på honom.


(snart brinner det...)

Han tuppar av och vaknar inte förens han märker
att en svensk man har försökt tända eld på honom.


Kommentarer
Postat av: matau

jag vet att det gör ont, jag vet att du inte vill se, jag vet att du inte orkar, precis som jag.

2009-05-10 @ 21:52:26
URL: http://guiltyfeets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0