We are not going to take them with us.

Förra veckan var jag i Nacka Forum med Min Syster och vi gick in i fotoaffären längst upp...
Old Pictures... någonting, heter den.
Hon visade mig en tavla som hon ville ha, och jag bestämde mig för attköpa den såfort jag fick lön.

Jag åkte tillbaka dit igår och köpte den. Jag hann komma ner för tre rulltrappor och ut till bussarna innan jag lättat hörde telefonen ringa.
- Thommy! SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA!! KOM OCH HÄMTA MIG I FORUM!
han hämtade mig,
såklart
och körde hem mig och tavlan till min mamma/syster.
och jag var nog mer uppspelt än min syster när jag gav henne paketet och sa till henne att öppna det.
och hon öppnade den.
och jag vände på den så att hon såg bilden.
och hon tittade
och var tyst.
Sedan skrek hon.
L VA?!
Tystnad.
L: Vadå?
T: Den är till dig.
L: Va?! Varför då? Den var ju skit dyr!
Tystnad.
L: Varför?
T: Du ville ju ha den?
L: Men den va ju så dyr!
Tystnad.
L: Jag vill inte ha den längre!

på kvällen fick jag ett SMS från henne igen:
Tack, så jätte jätte jätte superduper mycket för tavlan. Den är jätte fin. tack den var allt för dyr! Tack så jätte mycket.


Och jag kom på, att det krävs så lite för att göra någon annan lycklig.
Det är  bara pengar.
Faktiskt.
Det är bara, bara, bara pengar!

- "Why are you arguing about money? We are not going to take them with us."
Så sa min släkting sa till min mormor, och pekade upp mot himlen, när vi letade efter biljetter till Ain El Sokhna, Egypten:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0