You and me and the devil makes three.

Getingen,som jag dödade tre, fyra gånger igår la i ett glas och hällde i resterna av Juicen för att han skulle drunkna i.
Sen satte jag mig och tittade på TV.
balkongdörren stod då fortfarande öppen så jag såg hur han kröp omkring där nere och förgäves försökte överleva.
Jag började få dåligt samvete, och tänkte, att så fort ajg plockat undan all disk och sorterat tvätten, så ska jag hälla ut juicen och rädda honom.
Så jag fixade Tvätten, jag tog hand om disken, och när jag gick ut på balkongen så upptäckte jag att han var död.
Igen.
Men jaghällde ut honom i blomlådan så att han fick sin gravplats där.
Och jag tänkte, att det är så typiskt, att när man väl ska rädda någon, trots att man innan ville se han död, så är det försent...

Eller?

Kim kom hem efter någon timme, och hade med sig Danne och Jimmy, och när jag helt uppspelt ska visa dem vilket drama jag haft hemma undertiden de varit ute och haft roligt, så ropar Danne på mig från balkongen.
Jag går ut, och getingen ligger där och rycker på sina små ben.

Han tog upp honom och lät han falla ner till marken.
Friade honom.
Räddade honom, från mig, från kuddar och tröjor, från hårspray, från juice och från Müslipaket.

Han förtjänade ju fan att leva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0