I will tell you my life, over and over again

Jag talade precis i telefon
Med en kvinna som alltid får mig att skratta.

Vi kommer från två olika världar
hon och jag.
Från två olika religoner

Vi är två olika fäger
med samma innehåll
samma tankar
samma värderingar.

Jag håller inte alltid med henne
vissa saker hon säger kan få mig att vilja himla med ögonen och gå därifrån
Men på någotsätt, får hennes meningar, mig ändå att vilja veta mer.
och meningen
I dissagre of what you say but i will defend to my death your right to say it
får helt plötsligt en mening för mig.

Hon är egentligen den enda som har rätt att veta min historia
som skulle förstå min kärlek och som skulle acceptera mina val, trots att hon med hela sitt hjärta hade velat välja en annan kärlek åt mig.

Men jag känner ändå
att hon är den enda som ska få veta.
och jag känner ändå
att  jag ska berätta allt för henne.
Jag ska öppna mitt hjärta och låta henne bära min hemlighet innom sig.
Det blir liksom för tungt för mig, att bära på den själv.
Hon skulle kunna berätta för hela världen, hon skulle kunna avslöja mig,
hon skulle kunna förstöra för mig för att få mig till att välja någonting helt annat.

Men hon kommer inte göra det.
Jag känner henne nu.
Och jag ska berätta allt för henne.

Imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0