känner inte du att hon drar dina armar ur led för att hindra dig från att prata med mig??

Hej
din idiot!

JA, JAG VET ATT DU TAR ÅT DIG OCH FORTSÄTT MED DET FÖR JAG ÄR FÖRBANNAD PÅ DIG FÖR ATT DU LÅTER MIG VARA DET!

Vem är du
som låter det där lilla, främmande föremålet hindra mig från att prata med dig?
SÅG INTE DU
att hon nästan drog dina armar ur led bara för att dra bort dig från mig när jag pratade med dig?
Såg inte du det?!

Såg inte du hur hon slet i ditt hår när jaghöll mina händer på dina kinder och såg in i dina ögon och berättade för dig hur glad jag var att se dig?

Såg inte du hur hon TVINGADE DINA LÄPPAR TILL HENNE FRAMFÖR ÖGONEN PÅ MIG FÖR ATT GÖRA MIG AVUNDSJUK?!

AVUNDSJUK!? SVARTSJUK?!

- DIN LILLA.... VEM TROR DU ATT DU ÄR?!
tror du att du utgör ett hot för mig, så liten, så låg och främmande, du uthör inget hot.

- du, ser inte du att hon vägrar låta mig prata med dig?
- Nää...?
- Hon drar ju i dina armar! Hon ser mig som ett hot!
- Det kan hon gott göra... Det är ju dig jag har på bild i min plånbok, inte henne, och hon har sett det...

Men spring du
spring ut i mörkret och skit i att jag försöker prata förstånd i dig
gör det du
spring som om du tror att det är värt nåt.
Ja känner dig
jag läste dina läppar och ditt kroppspråk och sen kommer du och skäller på mig för att du tror att jag har tjuvlyssnat.
TJUVLYSSNAT?! VI ÄR LÄNGST NER I EN KÄLLARKROG OCH DET DUNKAR I MINA TINNINGAR OCH VOLYMEN FRÅN DANSGOLVET ÄR SÅ HÖGT ATT JA INTE ENS HÖR MINA TANKAR OCH DU KOMMER HÄR OCH SÄGER ATT JAG TJUVLYSSNAT?!

Nej ja tjuvlyssnar inte
men jag vet hur din kropp rör sig när du säger vissa ord.. det är sjukt... det är rätt häftigt...
jag vet vilka ljud du gör som betyder olika ord. Jag vet hur dina ansiktsmuskler rör sig och hur du håller armarna. Jag vet att du drar upp ena mungipan och ser bort när du ljuger och svarar "ingenting" på frågor... Jag veet sånt.
Du är mig närmast om hjärtat
jag måste skydda dig från små, låga främmande ting som verkar avvikande
jag måste tala förstånd med dig när jag märker att någonting är fel
jag måste dra dig i håret och slå dig och knuffa dig, som vi alltid gör, för att visa hur glad jag är att se dig..

Men tro aldrig att jag tjuvlyssnar..
Inte för att jag inte är nyfiken, eller för att ja har så pass mycket moral, eller för att ja respekterar när någon inte vill att jag ska höra..
Inte för den sakens skull

Men anledningen till att jag inte tjuvlyssnar när du pratar
är för att jag aldrig behöver
Din kropp talar om allting för mig ändå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0