Min tjejkväll

 


Hade världens bästa kväll igår med Bim och Marjan.
Vi satt nere vid vattnet i tre timmar innan vi börjada känna oss hungriga.
Så vi gick upp till mig och lagade mat och drack vin.

- Kan jag hjälpa till med något?
- Nej, Sitt ner och var tyst bara!

Vi åt och drack och satt på fönsterbrädan i köket och rökte.
Jonas kom förbi men gick och la sig eftersom han skulle jobba tidigt dagen efter.
Så vi satt kvar i köket, eftersom vi märkte att köket gav en bättre stämning än vardagsrummet.
Johanna och hennes kompis kom vid elva och stannade med oss ett tag innan de skulle ut på krogen.
Jag älskade att ha henne där!  Hon var så vacker och hennes ögon glittrade och hon var så fin och söt och gullig och snäll precis som alltid.

Där satt vi alltså, fem tjejer i mitt lilla kök.
En stor kandelaber på golvt med fem stearin ljus på.
Två ljus hänge på gardinstången...
tre värmljus på matbordet
två doftdjus på spisen
och två ljusstakar till vid diskhon.

Levande ljus överallt.
Lugn musik i bakgrunden
Fönstren vidöppna
skratt och skrik och prat
och med världens bästa tjejer runt mig!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du e så himla bäst Tessan. Vi måste verkligen göra om detta! Och imorn smäller det. Då är det vi som ska skrika oss hesa bland alla Twilight fjortisar haha :D!

2010-06-20 @ 23:30:59
URL: http://johannaschwerin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0