Han är för dyrbar

"Ni ser på varandra
tar hand om varandra.
Man bara ser, som utomstående att: 'VA FAN är ni två inte tillsammans för?'"


Kvinnan framför mig pratar om min relation till Kim
Hon förklarar sin syn på oss
hon berättar att hon ser ömheten mellan honom och mig.
Att vi alltid har varandra
ställer upp för varandra
finns för varandra.

Hon säger att det finns fem steg i ett förhållande,
Jag och Kim har redan fyra.
Det göra henne frustrerad att han och jag saknar det femte.

Jag förklarar för henne att Kim är för fin
Och att jag aldrig skulle äventyra vår vänskap.
Han är för dyrbar för det.

Gång på gång
Förklarar hon för mig
Om ömheten han och jag har för varandra
Om kärleken hon ser mellan oss

Och jag vet precis vad hon menar
Jag har hört det tidigare
från så många andra.
Och jag kan bara le
För det är så roande på något sett
Att alla hoppas och önskar och vill att
Jag och Kim ska få det där femte steget

Men jag vill inte få det
För han är för fin
för dyrbar
för uppskattad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0