I Sense love

Det finns så mycket kärlek i världen och det är så synd att så många går miste om den.
Att alla inte ser den.

Jag ser den.
(och precis nu höjde jag blicken och såg in i rödljuset genom bussfönstret i Nacka Forum. Någon har ritat konturer av ett hjärta)

Som sagt: Jag ser kärleken.

Jag läser den i Veronicas Meddelanden
Jag känner den genom Yerus armar
Jag hör den i min systers ord
Jag känner den i det lila ljuset som Nika sänder mig
Jag är fullt medveten om den hos mina föräldrar och morflräldrar.

Jag har så mycket kärlek om mig att det osar och ångar från min kropp.

Och jag önskar
att fler människor i världen
var lika älskade som jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0