I miss them

varför gör det så ont
inte ont
men varför är jag så ledsen?
Jag vill inte bli glad, för det är så skönt ibland
att sörja.
Jag känner mig likgiltig. Trött. Orkar inte bry mig. Om någonting.
Microvågsugnen piper
Jag porkar inte hämta min mat.
John skulle ha dragit ett skämt nu,
ett sånt där skämt som jag har hört för många gånger, och som lämnar en uttråkad blick i mina ögon, men som fortfarande på något vis skulle ha roat Johanna, och som hade lämnat glitter i hennes...

Jag saknar dem så mycket nu
Jag hör dörren öppnas och slå till mot karmen bortifrån hallen.
Jag suckar,
Det kan vara precis vem som helst
och ingen av dem vill jag träffa.
Dörren slås ihop mot väggen, den slås inte igen helt, jag känner igen ljudet om den fortfarande är öppen...
Ingen av dem jag vill se kommer komma in genom den dörren mer.

Jag beter mig
som om de har dött ifrån mig
och det är faktiskt så
det känns i mitt hjärta
just nu

Kommentarer
Postat av: Johanna

Alltså, det gör så ooooooont i mitt hjärta när jag läser det här. Börjar böla. Jag saknar dig så mycket, det har gått två dagar och jag känner att det saknas nåt redan. Hur ska jag klara att inte träffa dig varje dag. Du är bäst tessan <3!!!!!

2011-03-11 @ 20:32:39
URL: http://johannaschwerin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0