Jag lovade dig, utan att du begärde något

Månaderna har gått.
Jag har väntat på dig.
Jag trodde att jag skulle vara alldeles för ensam.
Men jag har inte varit det.
Men jag har väntat...

April
Du skulle vara hemma då
Du skulle vara tillbaka hos mig.

Jag lovade mig själv att jag skulle vänta på dig, och jag höll mitt löfte.

Du begärde ingenting
men jag ville visa dig att jag var äkta.
Att det jag kände var äkta.
Jag ville visa dig,
att när jag älskar, så älskar jag tills det gör ont.
att när jag älskar, så älskar jag tills jag dör.
att när jag älskar, så älskar jag tills det inte går att älska mer.

Du begärde ingenting
från mig.
Men jag ville visa dig.

Jag har väntat i sju månader på dig
men du är inte tillbaka
Du begärde aldrig något
men jag väntade på dig.
- Jag lovade mig själv, att vänta på dig.

Men nu, när jag vet att du inte kommer tillbaka
måste jag lova mig själv igen...

Jag måste lova mig själv
att sluta vänta på dig.

Och det,
är så fruktansvärt mycket svårare att hålla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0