Packa packa packa

Klockan ringde som den skulle, klockan nio i morse.
Jag ligger kvar i sängen i några minuter, sen ringer Kim.
- Tja! Är du vaken?
- Ja, klockan ringde precis...
- Precis?
- mhm...
- Du vet att du ska möta mig om en halvtimme va?
- what?! Nej... Halv elva ska vi mötas!!
- Mm... Vintertid ja! Klockan ställdes om igår natt!


Helvete!

Sprang ut och borstade tänderna samtidgt som jag letade upp alla kläder. Slängde bort tandborsten och sprang ut till bussen.
Har jag legget med? Har jag busskort med? Bankomatkort? Ja, jag har leg! Jag har allt.

Väntade på bussen tio över men den var sen. Så jag ringer Thommy möts av en halvdöd och trött röst.
- aaa.... hallå...?
- THOMMY?! THOMMY?!
- Aaa...?
- DRACK DU IGÅR?!
- vaa...?
- DRACK DU IGÅR KVÄLL!?
- nääe...?
- ÄR DU HEMMA?
- aah.. jag ligger och so...
- SNÄLLA SNÄLLA KAN DU KOMMA OCH HÄMTA MIG?! JAG SKA SKRIVA PÅ KONTRAKTET OM 15 MINUTER I FORUM OCH JAG HINNER INTE! SNÄLLA SNÄLLA KOM OCH HÄMTA MIG!

Så klart han kommer.
Så klart han ställer upp
Så klart att han hjälper mig.
Vad trodde jag?!
Han ställer alltid upp.

Han kom körande 7 minuter innan jag skulle vara i forum, och hämtade upp mig.
Kim ringer och är, som vanligt, så himla lugn.
- Ja hallå, var är du? Frågade han lika lugnt som vanligt.
- JAG ÄR PÅVÄG! JAG SITTER I BILDEN JAG FÅR SKJUSS!
- jaa för fan, vad du skriker. Ja, jag står iallafall här och väntar på dig.

Lugna Kim
Älskade Kim!

Två minuter över halv elva fick jag ett SMS från mannen vi hyr lägenhet av.
- Möt mig utanför Apoteket om åtta minuter.

Pust.
Hann ta ut alla pengarna han ville ha i deposition, tigga ett kuvert på FOREX och lugnt traska iväg mot Apoteket.

Vi skrev på kontraktet och fick nycklarna. Kim drog tidigare eftersom han skulle till jobbet.
Jag satt kvar och väntade på att Mannen skulle få räkna så att pengarna stämde.

- Du är inte tillsammans med honom?
- Va?
- Ni är inte tillsammans?
- Nej.
- Men ni ska bo ihop?
- Ja.
- Men inte tillsammans?
- Nej...?
Han skrattade.
- Det kommer gå bra. Han är nog en bra kille. Det känns så. Han kommer vara snälla mot dig.
- Ja det tror jag också.
- Ja det kommer gå bra med honom tror jag. Han är schysst mot dig.
- Ja, men han vet att jag har kusiner!
- Haha! Ja det är bra
!


Åkte hem och började packa.
Åkte och mötte pappa tillsammans med Louise och gick ut och åt födelsedagsmiddag.
Sedan åkte jag hem och packade igen.
Kartong efter kartong. Trodde inte att jag hade så mycket prylar, men ändå är det så mycket som jag lämnar kvar.
Satt och såg på alla saker och skickade iväg ett SMS till Kim.
- Du är medveten om att det är en tjej du kommer flytta in med va?
- Mm... Jag har tänkt på det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0