Min helg

Sov överpå jobbet i torsdags.
Övernattnings avslutning för barnen.
Det var så mysigt och vi hade jätte roligt tillsammans.
Hade skattjakt i parken, åk godis på fritids och la ungarna runt tio.
Jag och min kollega gick och la oss runt tolv, eftersom det var några barn som inte kunde somna.
Vaknade gång på gång under natten eftersom jag var orolig över om någon skulle vakna upp och bli ledsen eller rädd.

Fredagen var skitjobbig. Var trött och helt borta hela dagen men som tur var fanns min kollega och styrde upp allting.
Jag, min kusin och min syster var på middag hos våran faster på på kvällen och hade skitkul. Vi skrattade så att vi inte kunde andas och tårarna bara rann.
Men det hann inte gå lång tid innan jag ringde det där fucking telefonsamtalet
och dog
igen.

åkte hem till H.T och träffade Thommy.
- kom gumman, vi går ut i köket och pratar lite.
och jag följde efter. som en hund
och jag stängde in tårarna.
så långt det gick
och han såg på mig.
Lyssnade på mina ord
och gav mig sina ord.

Och jag hade världens bästa vänner.

Jag la mig ner i hans säng.
och jag somnade på en gång
av ledsamhet
och av utmattning.

Och han la en stor sverigeflagga över mig som täcke
så att jag inte skulle frysa.
Gång på gång
kom han och satte sig brevid mig
klappade mig på huvudet.
fixade mitt täcke och min kudde.

- Vi låter henne sova. Det är synd om henne nu.. Det är riktigt synd om henne. Jag har lärt mig stänga av känslor... men hon... ja, jag vet inte...

Han suckade när han berättade det för min andra vän, sedan gick han ut på balkongen.
Och jag log
och somnade om.

lördagen kom jag hem, tog en dusch, la mig i sängen och sov. Och min fina vän kom in och satte sig i sängen brevid mig.
frågade vad som var fel.
Varför jag var ledsen.
Men jag svarade inte. Jag var bara dum och elak och otrevlig tillbaka.
Och han frågade om jag skulle följa med honom ut
och Jag var bara dum och elak och otrevlig tillbaka.
Och han frågade om det var han som hade gjort något
och Jag var bara dum och elak och otrevlig tillbaka.
Jag somnade om igen.
sen kom Thommy och hämtade mig och letade akvarium till mig.
Vi åkte hem till honom, träffade Jonas och Elin, jag kom hem sent, lägenheten proppad med folk.
och sov hemma för första gången sen onsdag.

Söndag vaknade jag sent och cruisade runt med Jimmy och Kim, fick skjuss hem till pappa, åt middag och körde hem.
Nu väntar jag på att den här dåliga filmen ska ta slut så att jag kan fixa vattenpipan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0