LIVRÄDD

Mardrömmar.

Jag blev jagad av en björn och nåt annat djur som satt på en häst.
Jag var livrädd.

Sen hamnade vi på en sten mitt ute i sjön och en stor plåtgrej i mitten av stenen var det enda som skyddade mig mot pistolen som björnen hade i handen. Det andra djuret tappade en nyckel och han skrek förskräckt åt björnen att han hade tappat den. Så jag slängde mig ner på mage och drog åt mig nyckeln. För några sekunder funderade jag på attförhandla, hota att kasta den i vattnet och påssätt få dem att offra pistolen mot nyckeln. Men sen tanken försvann ganska fort någonannanstans och jag kastade nyckeln i vattnet.
Det andra djuret, som var en blandning mellan en ekorre, en varg och en människa, och som ibland red på en häst skrek i panik att den där nyckeln gick till tygsäcken som alla kattungar var inlåsta i och att de nu skulle dö av drunkning pågrundav mig.

Björnens sköt mot mig genom en lucka i plåten och vi fortsatte cirkla runt, runt, runt plåtgrejen. Tillslut kastade jag mig i vattnet och började simma, runt runt runt i sjön.
Sen kom jag upp och de jagade mig. jag var så rädd så jag var alldeles anfådd. Jag sprang in till nåt som såg ut att vara en inglasad balkong, hoppade upp på stolen som blockerade väggen (jag hoppade upp på stolen på exakt samma sätt som jag sett James Bond göra på film tidigare på kvällen)
Medan jag hoppade förvandlades jag till en varg och klättrade upp på plasten/glaset, som visade sig vara lika ostabilt och låta lika dant som min duschkabin hemma...

Jag gled tydligen ner från dushkabinsväggen och jag blev livrädd när jag hörde björnen och det andra djuret som var en blanding mellan varg,ekorre och människa, och som nu red på en brun häst,komma närmaremig.
Björnen slängde sig upp över duschkabinsväggen och drog sig tungt upp. Han hjälpte det andra djuret, men var hästen tog vägen då vet jag inte.

De luktade efter mig i skogen menupptäckte att min doft inte fanns där. Jag låg ju gömd bakom och under stolen (den stol som jag hoppat upp på tidigare, på samma sätt som James bond hade gjort)
Björnen och den andra djuret kom springande tillbaka. Jag gömde mig. det var ett under att de inte hade sätt mig för de stod precis brevid mig och ajg hörde hur de pratade om var jag kunde vara.
Björnen sprang störtande tillbaka mot vattnet och jag kikade upp mot djuret som satt på en häst och som nu såg mer ut som en människa än en varg och en ekorre.
Han började skrika nervöst och ropa på björnen, jag var livrädd, så rädd att jag bara låg kvar. Sedan sprang han iväg för att möta upp björnen (som redan hade hört ropen och var påväg tillbaka)

Jag vaknade upp. Klarvaken, Dunkande hjärta, helt uppe i varv och såg på klockan
Jag var helt säker på att hon var minst 12.00. Men de digitalasiffrorna blinkade på 06.00



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0