"Visor från Mumindalen"

Jag och min faster var på restaurang idag.
Min faster är bäst.
Den bästa i hela världen.

Hon tittade på mig och frågade om jag träffar min kusin någonting
och jag sa nej

Min faster är en yrkesskadad socionom som läser mellan raderna och som kan se om någon ljuger endast på sättet den personen tuggar...
Hon blev misstänksam
och jag såg det,
Så innan hon hann ställa någon följdfråga så förklarade jag för henne

Att Denise
är en sådan självklarhet i mitt liv


så det spelar ingen roll om vi inte hörs på två år ens
Jag oroar mig aldrig för att hon ska försvinna.

Vi bråkar ibland
men det är inte så konstigt
för vi växte upp som syskon och syskon bråkar.

Hon försvinner ibland
och jag försvinner ibland
och vi behöver inte hitta tillbaka till varandra för vi har samma blod och vi är uppbyggda av samma celler.
Jag har aldrig någonsin oroat mig för att hon ska försvinna för alltid.
Det kanske jag borde vara... Jag vet inte...

Men jag gör inte det.
Hon är ju somsagt
en sådan självklarhet i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag älskar dig.

2010-12-19 @ 11:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0