Det ljusnar!

                                                               "Det börjar bli ljust!
                                                        Eller har det blivit mörkt än?"




Vi satt ute under myggnätet
- Det börjar bli ljus! utbrister jag.
- Mm..
- Eller så har det inte hunnit bli mörkt än? misstänker jag när M sträcker sig efter mobilen.

Han säger att klockan är halv tre och går och lägger sig. Han ska ju köra hem imorgon.

vi sitter kvar
Jag och Kim.
Bara jag och Kim.
Under myggnätet.

Vi pratar...
Nej... vi skriker tydligen, för Harriett öppnar dörren till sin stuga och ber oss dämpa oss för att klockan är fyra på morgonen och alla sover!
Så vi dämpar oss
Men sitter kvar
och pratar.

Jag är inte ens trött när vi efter säkert en timme till
bestämmer oss för att gå och lägga oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0