gult tyg och mörk hud

Aaaaah!!!
Jag döööör vid tanken på att se de två bruna ögonen!
Jag håller utkik efter Ljus gul jacka och mörk, mörk hud!

Jag har spanat, sökt desperat med mina ögon efter ditt ansikte de senaste dagarna
Men du finns inte kvar!
Var är du?!
Jag söker utan att finna
Jag skyndar utan att stessa
Jag vaggar fram, genom alla människor
Lunkar tryggt, lungt
med ett hjärta som springer, vrålar, trummar, dunkar.

Jag kommer fram och då är det försent
Då kan ja inte vända om
Då kan jag inte leta vidare
För då är allt för uppenbart.
Det blir för uppenbart för världen att förstå att jag söker dig.

Jag har en chans på mig.
En chans under en timme.
Och under den timmen måste jag pricka in exakt en minut då jag svänger förbi rätt perrong, åker upp genom rätt rulltrappa, drar acceskortet vid exakt samma spärr...
Och du måste vara där samtidigt
annars brister allt.
Annars missar jag dig.

och jag åker hem och svär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0