Promenad till Sundbyberg

Igår mötte jag upp en gamal förlorad vän.
Vi åt
sen tog han min väska
och vi promenerade från Hötorgshallarna till....
Sundbyberg.

This is not a joke, people!

Vi gick från hötorget, massa omvägar, kom till rådmansgatan, tekniskahögskolan, ner till st eriksplan,
upplandsgatan, rödabergsvägen, vi gick över broar, på vägar och runt hus som vi inte sett tidigare.
Sen följde vi skyltarna mot Solna.
Tills vi kom till Solna.
Sen fortsatte vi vår promenad i regnet.
Mina skor var genomblöta, mitt hår hängde klistrat över ansiktet
vi köpte äckligt kaffe som jag slängde i en papperskorg.
Och vi promenerade tills vi kom fram till Sundbyberg.

Jag la mig i en säng som tillhör någon jag älskar som inte är här
och som inte låg i sängen som han brukar göra.
Jag sov i en säng som jag alltid känner mig så trygg i.
Som jag somnar i såfort jag bara lägger mig ner.
För han brukar ju alltid ligga där brevid och vara varm och skön och mjuk och dra händerna över min kropp och pussa mitt ansikte
Han är där när jag somnar och där när jag vaknar.
Alltid.
Förutom nu.

Kommentarer
Postat av: lucke

Anmäl dig till dagens blogg om du känner för det :P

2010-11-03 @ 10:51:02
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0