ÄLSKADE DU

Du ska inte vara ledsen.
Du ska inte gråta
och du ska inte sakna.

Du är för vacker för att vara ledsen och för vacker för att gråta och för vacker för att sakna.

Det låter sjukt
Men människor som du ska inte sörja.
Människor som du ska le och stråla och skratta och dansa när du går.
Du är Musik.
Du är dans och sång.
Du är lila glitter på en svart målarduk
Du är solen och värmen.

SHIT!!
Jag blir galen av att veta att du är ledsen!
Det passar inte dig att vara ledsen! Det passar inte dig att att vara sårad och ha ont!

Jag ser på bilder av dig. Jag fyller mina ögon med ditt ansikte.
Du är behaglig att se på.
och varför du är behaglig att se på är inte för att du har fina drag och ögon och läppar.
Det är för allt det som strålar ut från dina ögon.
Styrkan i dig
självsäkerhet
självständighet
energi
glädje
livslust
harmoni
lugn
visdom
klokhet
erfarenhet.



Hon dansar när hon går
Hon sjunger när hon talar
Om jag fick vara lite som henne
bara lite
så hade jag varit nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0