Danne & Kim

 

26 juni 2011
01.15

Det här går inte. Kan inte sova. Måste skriva.

Danne & Kim

Kom hit och ta mig härifrån nu!
Ni borde dra mig ur sorgen, hjälpa mig upp. Vakta min rygg. Bära mit bort. Få mig att le. Lyfta mig upp.
Det är ju ni! Det har alltid varit ni.
Vid varsin sida om mig.
Alltid vaktat mig, alltid iaktagit mig i smyg, attid sett till att jag är trygg. Alltid beredda att ställa er framför mig och försvara mig mot allt ont som finns i världen. Alltid gett mig mer kärlek än jag förtjänat. Alltid fått mig vackrare än vad jag är.
Ni två har alltid höjt mig till skyarna. Höjt mitt värde. Sett mig. Fått mig att orka. Att stråla. Att le.
Om jag är vacker - så är det tack vare er.

Ni två
Jag kan inte beskriva det mer än så. Jag har alltid varit trygg med er, aldrig i fara, alltid vaktad och omringad av kärlek.
Som om jag vore Någon.
Ni ser mig
(Jag ser tillbaka)
Ni är viktiga. Jag är Inget.
Ändå vaktar ni mig. Så tålmodigt och kärleksfullt att det gör ont i mig.
Vem är jag som förtjänat allt detta?

"Jag älskar er. Er närhet och era kyssar i mitt ansikte"

Utan er stannar världen, jag behöver er för att andas, för att leva. Existera. Ni ser på mig ibland, som om jag vore vackrast i världen.
Ni pratar ibland framför andra om mig, som om jag vore någonting av värde, något som ni är rädda att förlora.
Ni vaktar mig, från saker och ting ni tror kan skada mig.
Ni iaktog mig nyss, i min sorg, som om ni vore rädda att jag skulle brista. Aldrig avslappnade - alltid beredda att rusa upp, springa fram, och fånga delarna av mig som gått sönder.

Min kärlek till er är starkare än ni anar
Min tacksamhet till er är djupare än själen

Jag är inte längre den enda för er, och jag var orolig - men ni bevisade så snabbt och så säkert att jag var en sådan självklarhet i era liv, att jag aldrig blev till ett hot för de ni valde att älska och leva med idag.
Ni visade upp mig som om jag var viktig och behövd och berömd.
och så blev jag. I hjärtat.

Ni två lyfter fram mig. Ni höjer min självkänsla och stärker mina tankar om mig själv.
När jag har er vid varsin sida om mig själv, är jag tryggast i världen.
NI TVÅ
Och ingen annan har någonsin haft den effekten på mig.

Jag älskar ju er. Jag älskar tanken av oss tre. Jag älskar tryggheten ni ger mig. Jag älskar närheten vi har. Jag älskar hur ni aldrig ger upp mig. Jag älskar hur ni bryr er och ställer upp. Jag älskar era berusade kärleksförklaringar - hur de alltid sänder stöd efter stöt av varm och behaglig värme genom mig. Jag älskar era ögon som ser in i mina. ¨

Jag älskar att ni är ni.
Jag älskar att ni ser och hör och känner.
Att ni finns och förstår

Jag älskar att ha er nära
hur ni smeker mitt hjärta.

Försvinn aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0